Dažniausiai užduodami klausimai
1.Nuo ko pradėti norint įsteigti įmonę:
Pirmiausiai turite sugalvoti pavadinimą ir užregistruoti Registrų centre. Prieš registruodami pavadinimą Juridinių asmenų registre:
Juridinių asmenų pavadinimų paieškoje pasitikrinkite, ar jūsų pageidaujamas pavadinimas nėra tapatus įregistruotų juridinių asmenų ar laikinai į Juridinių asmenų registrą įrašytiems pavadinimams.
Pasitikrinkite, ar pavadinimas atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktus.
2. Kaip tapti PVM mokėtojais:
Dalomoji medžiaga čia
3. Pradėsiu dirbti pagal darbo sutartį:
Prezentacija čia
4. Paveldimo turto mokestis:
Išsamiai ir aiškiai čia
5. Ar reikalingas buhalteris UAB?
Taip čia
Naudinga informacija naujam klientui
6. Ką turiu pasiimti iš buvusios buhalterės?
- Didžiosios knygos likučius;
- visus dokumentus už einamą laikotarpį;
- dokumentų priėmimo perdavimo aktą;
- darbuotojų atostogų likučius;
- pirkėjų bei tiekėjų skolų likučius;
- ilgalaikio turto likučius;
- mažaverčio, prekių likučius.
7. Kaip panaikinti įgaliojimus, suteiktus buhalteriui?
- Sodrai: pateikti IG-2 formą;
- Mano VMI: pašalinti atstovaujamą asmenį;
- VMI EDS: pašalinti iš sąrašo atstovaujamą asmenį;
- Registrų centre: pateikti įgaliojimo panaikinimo formą. Spustelėkite čia
8. Kaip suteikti įgaliojimus naujam buhalteriui?
- Sodrai: pateikti IG-1 formą;
- Mano VMI pridėti atstovaujamą asmenį;
- VMI EDS: pridėti atstovaujamą asmenį;
- Registrų centre suteikti įgaliojimą Spustelėkite čia
9. Kokių duomenų reikės pildant įgaliojimus?
- Vardas, pavardė;
- asmens kodas.
10. Kokie dokumentai reikalingi veiklai (dažniausiai reikalingi)?
- Pardavimo sąskaitos faktūros;
- Įsakymas dėl sąskaitų faktūrų numeracijos;
- Apskaitos politika;
- Darbų saugos dokumentai;
- Darbo sutartys;
- Įsakymai;
- Akcininkų protokolai;
- Akcininkų sprendimai dėl metinių finansinių ataskaitų;
11. Kokie dokumentai reikalingi personalo apskaitai?
- Darbo sutartis;
- Prašymas dėl priėmimo į darbą;
- Įsakymas dėl priėmimo į darbą;
- Prašymas dėl NPD;
- Prašymas dėl atlyginimo mokėjimo į sąskaitą;
- Įsakymas dėl atleidimo;
- Įsakymas dėl priedų skyrimo;
- Įsakymas dėl komandiruotės;
- Prašymas dėl kasmetinių atostogų suteikimo;
- Įsakymas dėl priedų skyrimo.
12. Kokie dokumentai reikalingi ilgalaikio turto apskaitai?
- Įsakymas dėl ilgalaikio turto vertės;
- Įsakymas dėl inventorizacijos;
- įvedimo į eksploataciją aktas;
- ilgalaikio turto kortelė;
- išvedimo iš eksploatacijos aktas.
13. Kaip užsiregistruoti PVM mokėtoju?
- Užsiregistruoti PVM mokėtoju galimi du būdai: registruotis PVM mokėtoju elektroniniu būdu per Mano VMI sistemą;
- užsiregistruoti mokesčių mokėtoju ir PVM mokėtoju galima ir užpildžius popierines formas, kurias galima rasti Valstybinės mokesčių inspekcijos internetinėje svetainėje https://www.vmi.lt/evmi/formos.
- sprendimas dėl įregistravimo į PVM mokėtojų registrą priimamas per 3 darbo dienas po įregistravimo į mokesčių mokėtojų registrą. Sprendimas dėl įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą priimamas per 5 darbo dienas po prašymo gavimo.
14. Mokesčių mokėtojų išregistravimas iš pridėtinės vertės mokesčio mokėtojų?
- Užpildyti: Prašymo įregistruoti pridėtinės vertės mokesčio mokėtoju/išregistruoti iš pridėtinės vertės mokesčio mokėtojų /papildyti/ keisti registrinius duomenis FR0388 forma;
- Prašymas turi būti pateikiamas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Prašyme nurodytos išregistravimo iš PVM mokėtojų datos.
15. Įmonės veiklos stabdymas.
-
Išsiregistruoti iš PVM mokėtojų registro;
- pateikti mėnesines bei metines deklaracijas VMI - GPM, PVM, PLN;
- atleisti visus įdarbintus darbuotojus;
- neturi būti vykdomi bet kokie atsiskaitymai;
-
neturi būti vykdomi pirkimai bei pardavimai;
- įmonė privalo teikti metines finansines ataskaitas kasmet;
- norint atnaujinti veiklą, kreiptis su prašymu į VMI.