Dažniausiai užduodami klausimai

1.Nuo ko pradėti norint įsteigti įmonę: 

Pirmiausiai turite sugalvoti pavadinimą ir užregistruoti Registrų centre. Prieš registruodami pavadinimą Juridinių asmenų registre:

  1. Juridinių asmenų pavadinimų paieškoje pasitikrinkite, ar jūsų pageidaujamas pavadinimas nėra tapatus įregistruotų juridinių asmenų ar laikinai į Juridinių asmenų registrą įrašytiems pavadinimams.

  2. Pasitikrinkite, ar pavadinimas atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktus.

2. Kaip tapti PVM mokėtojais:

Dalomoji medžiaga čia

3. Pradėsiu dirbti pagal darbo sutartį:

Prezentacija čia

4.  Paveldimo turto mokestis:

Išsamiai ir aiškiai čia

5. Ar reikalingas buhalteris UAB?

Taip čia

Naudinga informacija naujam klientui

6. Ką turiu pasiimti iš buvusios buhalterės?

  • Didžiosios knygos likučius;
  • visus dokumentus už einamą laikotarpį;
  • dokumentų priėmimo perdavimo aktą;
  • darbuotojų atostogų likučius;
  • pirkėjų bei tiekėjų skolų likučius;
  • ilgalaikio turto likučius;
  • mažaverčio, prekių likučius.

7. Kaip panaikinti įgaliojimus, suteiktus buhalteriui?

  • Sodrai: pateikti IG-2 formą;
  • Mano VMI: pašalinti atstovaujamą asmenį;
  • VMI EDS: pašalinti iš sąrašo atstovaujamą asmenį;
  • Registrų centre: pateikti įgaliojimo panaikinimo formą. Spustelėkite čia

8. Kaip suteikti įgaliojimus naujam buhalteriui?

  • Sodrai: pateikti IG-1 formą;
  • Mano VMI pridėti atstovaujamą asmenį;
  • VMI EDS: pridėti atstovaujamą asmenį;
  • Registrų centre suteikti įgaliojimą  Spustelėkite čia

9. Kokių duomenų reikės pildant įgaliojimus?

  • Vardas, pavardė;
  • asmens kodas.

10. Kokie dokumentai reikalingi veiklai (dažniausiai reikalingi)?

  • Pardavimo sąskaitos faktūros;
  • Įsakymas dėl sąskaitų faktūrų numeracijos;
  • Apskaitos politika;
  • Darbų saugos dokumentai;
  • Darbo sutartys;
  • Įsakymai;
  • Akcininkų protokolai;
  • Akcininkų sprendimai dėl metinių finansinių ataskaitų;

11. Kokie dokumentai reikalingi personalo apskaitai?

  • Darbo sutartis;
  • Prašymas dėl priėmimo į darbą;
  • Įsakymas dėl priėmimo į darbą;
  • Prašymas dėl NPD;
  • Prašymas dėl atlyginimo mokėjimo į sąskaitą;
  • Įsakymas dėl atleidimo;
  • Įsakymas dėl priedų skyrimo;
  • Įsakymas dėl komandiruotės;
  • Prašymas dėl kasmetinių atostogų suteikimo;
  • Įsakymas dėl priedų skyrimo.

12. Kokie dokumentai reikalingi ilgalaikio turto apskaitai?

  • Įsakymas dėl ilgalaikio turto vertės;
  • Įsakymas dėl inventorizacijos;
  • įvedimo į eksploataciją aktas;
  • ilgalaikio turto kortelė;
  • išvedimo iš eksploatacijos aktas.

13. Kaip užsiregistruoti PVM mokėtoju?

  • Užsiregistruoti PVM mokėtoju galimi du būdai: registruotis PVM mokėtoju elektroniniu būdu per Mano VMI sistemą;
  • užsiregistruoti mokesčių mokėtoju ir PVM  mokėtoju galima ir užpildžius popierines formas, kurias galima rasti Valstybinės mokesčių inspekcijos internetinėje svetainėje https://www.vmi.lt/evmi/formos.
  • sprendimas dėl įregistravimo į PVM mokėtojų registrą priimamas per 3 darbo dienas po įregistravimo į mokesčių mokėtojų registrą. Sprendimas dėl įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą priimamas per 5 darbo dienas po prašymo gavimo.

14. Mokesčių mokėtojų išregistravimas iš pridėtinės vertės mokesčio mokėtojų?

  • Užpildyti: Prašymo įregistruoti pridėtinės vertės mokesčio mokėtoju/išregistruoti iš pridėtinės vertės mokesčio mokėtojų /papildyti/ keisti registrinius duomenis FR0388 forma;
  • Prašymas turi būti pateikiamas ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Prašyme nurodytos išregistravimo iš PVM mokėtojų datos.

15. Įmonės veiklos stabdymas.

  • Išsiregistruoti iš PVM mokėtojų registro;
  • pateikti mėnesines bei metines deklaracijas VMI - GPM, PVM, PLN;
  • atleisti visus įdarbintus darbuotojus;
  • neturi būti vykdomi bet kokie atsiskaitymai;
  • neturi būti vykdomi pirkimai bei pardavimai;
  • įmonė privalo teikti metines finansines ataskaitas kasmet;
  • norint atnaujinti veiklą, kreiptis su prašymu į VMI.